Je organiseert een event, online of offline, en je denkt na over de verslaglegging. Je wilt verder gaan dan een tekstverslag; je denkt aan het inschakelen van een Graphic Recorder. Iemand die een getekend verslag maakt op jouw bijeenkomst.
Maar wat kan zo iemand voor je doen? Wat gebeurt er op de bijeenkomst en wat kan je na de bijeenkomst doen met het beeldverslag? Hoe gebruik ik het in mijn communicatie-strategie?
Het laten maken van een beeldverslag door een Graphic Recorder is een prima manier om de deelnemers aan jouw bijeenkomst meer te betrekken. Alles wat van belang is wordt uitgetekend in beelden. Nieuwe ideeën, verrassende perspectieven, kritische geluiden, de verschillen en de gevonden overeenkomsten. Belangrijke inzichten gaan niet verloren.
Deelnemers aan het event zien het beeldverslag groeien gedurende het event. In de pauzes komen ze kijken naar het resultaat en ontstaan er gesprekken naar aanleiding van de tekeningen. Er vindt verdieping plaats en mensen voelen zich gehoord. Visuele verslaglegging is heel effectief. Niet alleen inspirerender dan woorden maar het helpt de deelnemers ook bij hun denkproces. Het nodigt uit om het grote plaatje te zien.